Viikingilaeval puudub veel nimi

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kui aprillis paistis viikingilaeva valmimistähtaeg - juuni algus - vaat et liigagi lähedal, on Emajõe Lodjaselts valmis laupäeval alust jõkke läkitama.
Kui aprillis paistis viikingilaeva valmimistähtaeg - juuni algus - vaat et liigagi lähedal, on Emajõe Lodjaselts valmis laupäeval alust jõkke läkitama. Foto: Sille Annuk / Postimees

Sel nädalal Tartus Emajõe voogudesse lastav viikingilaev on esialgu nimeta. Emajõe Lodjaselts koos Tartu Linnavalitsusega otsib aga murele lahendust ning kuulutas välja laeva nimekonkursi.


Aasta tagasi alanud viikingilaeva ehitus Tartus Lodjakojas on lõpusirgele jõudnud, laeva pidulik vettelaskmine leiab aset laupäeval. Kuid laevale on veel vaja leida nimi, mille leidmiseks kuulutavad Lodjaselts ja Tartu Linnavalitsus välja viikingilaeva nimekonkursi.



Laevaga saab tutvust teha ka veebikaamera vahendusel Lodjaseltsi kodulehel www.lodi.ee.



Kel huvi kaasa lüüa, võiks saata oma nimepakkumisi aadressile laevanimi@gmail.com või posti teel MTÜ-le Emajõe Lodjaselts (Emajõe 3, 51008 Tartu). Nimeettepaneku võib ka tuua otse Lodjakotta (Ujula 98), edastas Tartu linnavalitsus.



Nime valivad laekunud pakkumiste hulgast vahetult enne laeva vettelaskmist välja laevaehitajad ja koostööpartnerid. Õnnelik nimeandja saab autasuks võimaluse viikingilaevaga sõitmist ka ise proovida. Kõigi pakkujate vahel loositakse välja hulk lodjameeneid.



Valmiv viikingilaev on 12 meetri pikkune ning selle ehitusviis pärineb 1000 aasta tagusest ajast. Viikingid olid Eesti aladel ja ka Peipsi vetes sagedased külalised. Nad asutasid Pihkva järve lõunakaldal paikneva Irboska aolinna ning panid aluse Peipsitaguse kuulsa kaubalinna Novgorodi õitsengule.



Eesti aladel viikingite laevu seni leitud ei ole, mistõttu Lodjakojas valmiv laev on ehitatud Eestile lähima, Soomes Lapuris leitud laeva järgi.



Laevaehitus oli osa EASi Piirkondliku konkurentsivõime tõstmise väikeprojektide programmist toetust leidnud projektist, ettevõtmisele panid õla alla Tartu Linnavalitsus, RMK, A Le Coq Eesti AS ja AS Respo.



Emajõe Lodjaselts tegeleb Eesti jõe- ja järvelaevanduse ajaloo uurimisega, soovib taastada ja säilitada kohalikke laeva- ja paaditüüpe ning õpib ja õpetab nende valmistamise oskusi.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles