Lennujaam paisub rahvusvaheliseks

Nils Niitra
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu Lennujaama esiosa laieneb 160 ruutmeetri jagu ja sinna tuleb uus ootesaal.
Tartu Lennujaama esiosa laieneb 160 ruutmeetri jagu ja sinna tuleb uus ootesaal. Foto: Tartu Arhitektuuribüroo, arhitekt Sergei Kolesnik

Tartu Lennujaam saab Euroopa Liidult lisaks varasemale 65 miljonile kroonile veel 138 miljonit krooni, mis teeb lennujaama reisijate terminali juba septembri keskpaigaks vastavaks kõigile rahvusvahelistele nõuetele.





Praegune reisijate terminal laieneb ja senise fassaadi ette tuleb päris uus majaosa uue fassaadiga. Ümberehituste tulemusena saab nõukogude ajal siselendudeks mõeldud lennujaamast lennata nii Schengeni viisaruumi riikidesse kui ka näiteks Venemaale.

Praegune reisijateterminal muutub piletita inimestele suletud tsooniks, kus on eraldatud saabuvate ja lahkuvate reisijate osa. Hoones on nüüdisaegne pagasikäitlemise konveier ja ka passikontroll ning toll väljastpoolt Schengeni viisaruumi saabujatele.

Uus ootesaal

Olemasoleva 450-ruutmeetrise reisijaterminali juurdeehitisena valmib lennujaama 160-ruutmeetrine kõigile avatud osa ehk ootesaal, kus saab saabuvaid lennukeid oodata.

Terminali projekteerimist juhtiv Allan Ojarand ütles, et  tulevikus suudab lennujaama terminal teenindada kahte saabuvat ja kahte väljuvat lendu korraga. Seda juhul, kui jutt käib 35-kohalistest lennukitest. Suuremate lennukite puhul suudab terminal teenindada korraga üht saabuvat ja lahkuvat lendu.

Lennujaama juhataja Rein Margi kinnitusel on lennuväli valmis teenindama rahvusvahelisi liinilende juba sügisel.

Terminali ümberehituse kõrval kulub raha täppismaan-dumisseadme ILS muretsemiseks, samuti saab lennujaam lennuki kaugust maandumiskohast näitava DME-süsteemi. Lisaks paigaldatakse lennujaamale kõrgintensiivsusega rajatuled ning ehitatakse õhusõidukite hoolde hall ja päästedepoo, kus on üks tuletõrjemasin.

Kes hakkab lendama

Ainus siiani õhus rippuv küsimus on see, kes ja millal hakkab Tartuga lennuühendust pidama.

Estonian Airi PR-direktori Ilona Eskelineni sõnul ootab ettevõte lennujaama uuendustööde valmimist ja on endiselt huvitatud Tartu ja Stockholmi vahelise lennuühenduse avamisest.
Samas ei ole tema kinnitusel endiselt konkreetset otsust, kas ja millal lennud algavad.

«Ilmselt me saame täpsema vastuse anda mõne aja pärast,» lausus Eskelinen.

Margi sõnul on reisijateterminali projekt valmis ja lähiajal kuulutatakse välja ehitushange.

«Tahaks saada terminali 15. septembriks valmis,» lausus ta. «Oktoobris peaks ka täppismaandumisseade paigas olema.»

Reisijate terminalist ei maksaks oodata Londonis nähtavaid kauplusi ja rohkeid toidu-kohti. «Poode siia lihtsalt ei mahugi ja meil ei ole reisijate hulk nii suur, et need poed ellu jääks,» lausus Mark. Mõni autorendifirma paneb siiski kohapeal kindlasti leti püsti.

Kokku üle 200 miljoni krooni

Aastatel 2005–2008 rahastati Tartu lennujaama
65 miljoni krooniga

• Sellest 44 miljonit krooni maksis mullune lennuraja pikendamine ja lennuliiklusala laiendamise esimene etapp.
• 20 miljonit kulus raadiomajakatele, raadiopeilingaatorile ja automatiseeritud meteoseadmetele. Paigaldati piirdeaed, ehitati ringnähtavusega lennuliiklustorn, tehti korda ruleerimistee, lennukite perroon ja lennukite parklad.

Tänavu ja tuleval aastal paigutatakse lennujaama
138 miljonit krooni

• Tehakse lennuliiklusala maaparandus- ja korrastustööd. Rekonstrueeritakse reisiterminal, soetatakse täppismaan-dumisseade ILS ja DME-süsteem, mis näitab lennuki kaugust maandumiskohast.
• Pealekauba paigaldatakse kõrgintensiivsusega rajatuled, ehitatakse õhusõidukite hoolde hall, autotehnika garaaž ja päästedepoo.
Allikas:Tartu Lennujaam

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles