Maale ihkavad linnabussid takerduvad valla piirile

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu lähiümbruse valdadega alustati bussiliinide pikendamise teemal debatte juba 2007. aastal. Olukord pole siiani muutunud. Pildil Tartu linna ja tartu valla piiril abilinnapea Margus Hanson.
Tartu lähiümbruse valdadega alustati bussiliinide pikendamise teemal debatte juba 2007. aastal. Olukord pole siiani muutunud. Pildil Tartu linna ja tartu valla piiril abilinnapea Margus Hanson. Foto: Lauri Kulpsoo.

Aastaid veeretatud mõte Tartu linnaliinibusside läkitamisest valdades asuvatesse uusasumitesse on endiselt kännu taga ja väikeseks lohutuseks on vaid Automeni kommertsliinide busside käigud maale.


Viimane ponnistus oli saada veebruari algusest Vahi tööstusparki ja Kõrvekülla liin number 25, see on Tartus esimene vaba liininumber. See olnuks Tartu linnaliinide buss, kus kehtinuks Tartu piletisüsteem ja ka Tartu sõidusoodustused.



Tartu oli valmis bussi tööle panema piltlikult öeldes homsest ja maksma kulud, mis uuel liinil Tartu piires tekiksid.



Kuid nagu Tartu linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haak ütles, tekkisid takistused sellest, kui maavalitsus nõudis vallapiiri ületavas bussis maakonna piletisüsteemi kehtestamist ja ka maakonnabussides kehtivaid sõidusoodustusi. Sellega tõmmati plaanile vesi selleks korraks peale.



«Idee oli ju, et Vahil töötajad saaksid sõita linna kuukaardiga,» lausus Haak.


Maavanem Esta Tamm täpsustas, et maavalitsuse nõude täitmine olnuks eeldus riigi dotatsioonist osa saamiseks. Kui kaks omavalitsust oleksid oma kulu ja kirjadega valmis bussiliini ülal pidama, pole sellele takistust.



Tartu vallavanem Aivar Soop märkis, et arvutuste kohaselt tuleks bussi number 25 maakonda läbiva osa eest, 12 sõitu päevas, aastas maksta dotatsiooni suurusjärgus 700 000 krooni. Seda on rohkem kui valla võimalused ja riigi dotatsioonita plaaniga välja ei vea. Niisiis tuli vallavalitsusel leppida poole munaga, milleks sedakorda on Automeni kommertsliin number 34, mille eest tuleb vallal arvestuslikult maksta 300 000 krooni toetust.



Puuduseks on aga see, et Tartu linnabusside kuupiletid Automeni bussides ei kehti. Seega mingi lahendus on, aga rahul olla ei saa. Automen peab ühendust ka Ülenurmega, kuhu samuti ei ole seni õnnestunud linnaliini pikendada.



Esta Tamm ütles, et maavalitsus on võtnud nõuks kõik linnaliinibusside linnalähedastesse asumitesse sõitmist takistavad probleemid kaardistada.



Probleem ei ole maavanema sõnul ainult Tartuga, see võib kerkida ka Elva puhul.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles