Esmalt tuleb uuring ja siis ehk ka buss

Vilja Kohler
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
GoBusi bussid.
GoBusi bussid. Foto: Margus Ansu

Aastaid on vaid räägitud, et Tartu linnaliinibussid võiksid teha pikemaid otsi ja sõidutada ka naabruses elavaid maainimesi. Nüüd võib Norrast tulnud rahasüsti toel midagi isegi juhtuda.



Tartu linna ja Tähtvere valla vahel on ühise bussiliikluse teema susisenud tükk aega. Kuid mullu Tähtvere vald loobus Tartu ettepanekust pikendada linnaliinibusside liine sinnakanti.



«Raha läks väga suureks, oleksime pidanud linnale maksma oma viissada-kuussada tuhat krooni aastas, et mõni buss siin käiks,» rääkis Tähtvere vallavanem Rein Kokk. «Ja ega tartlased kah taha, kui nende sõit maale põikava bussi pärast pikemaks läheb.»



Enne uuring, siis teod


Aga inimestel on vaja käia Tartus asju ajamas ning vald lahendas selle küsimuse oma bussiga. See sõidutab Ilmatsalu, Rõhu, Haage ja Märja inimesi igal kolmapäeval tasuta Tartusse ja tagasi. Mis ei tähenda, et paremat liikumisvõimalust poleks tarvis.



Kui kõik väga hästi läheb, siis tulevad esimesed muutused Tartu lähivaldade inimeste bussiliikluses juba järgmisel sügisel, usub Tartu abilinnapea Margus Hanson. Tema usku kinnitab uue aasta alguses käivituv projekt, millega Tartu alustab koostööd oma lähivaldade ning ka Nõo ja Elvaga ühistranspordi arendamiseks.



Uue aasta esimesel poolel tehakse liiklus- ja liikumisuuringud, mis annavad täpsema ülevaate tartlaste ning lähivaldade elanike sõiduvajadustest. «Tarvis on välja selgitada, kust ja missugustel kellaaegadel peaksid bussid liikuma,» selgitas Hanson.



Uuringute põhjal saab linn alustada võimalikult hea liinivõrgu loomist, mis ulatuks nii lähivaldade teada-tuntud kohtadesse kui ka põldudele kerkinud uute kodudeni.



Hansoni arvates pole utoopia, et linnaliinibussid hakkavad sõitma ka näiteks Ülenurmele või Märjale.



margus Hansoni arvates pole utoopia, et linnaliinibussid hakkavad sõitma ka näiteks Ülenurmele või Märjale.



Ülenurme vallavanem Aivar Aleksejev sellesse aga ei usu. «Linnaliini ei saa pikendada, sest see tähendaks tartlasele täiendavat ajakulu,» põhjendas Aleksejev. Tema arvates tuleks luua ümber linna nn ringliin, mille teatud kindlatest kohtadest saaksid maainimesed teisele bussile ümber istuda.



Kes sõidavad tasuta?


Aleksejev näeb veel üht komistuskivi: Tartus saavad tasuta sõita pensionärid, Ülenurme vallas aga õpilased. «Kõigepealt tuleks luua ühesugune soodustuste süsteem ja alles siis saab asjaga edasi minna,» ütles ta.



Tartu linna ja lähivaldade ühistranspordi arendamise projekt maksab ligi 1,7 miljonit krooni.


Sellest veidi enam kui 1,4 miljonit krooni tuli Norra ja Euroopa majanduspiirkonna (EMP)  regionaalarengu toetamise skeemist. Tartu linn panustab projekti 117 000 ja kaasatud omavalitsused 10 000–25 000 krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles