Tartu nõuab bussi keskmiseks vanuseks seitse aastat

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Liinibuss.
Liinibuss. Foto: Sille Annuk

Tartu linnaliinidel võivad sõita kuni 15 aasta vanused bussid, bussipargi keskmine vanus


ei tohi ületada 7 aastat, leidis Tartu linnavalitsus uue hanke tingimusi kokku pannes.


Tartu linnavalitsus saatis reedel volikogusse eelnõu, millega küsib luba korraldada Tartu linnaliinide bussihange kuueks ja pooleks aastaks võimalusega lepingut aastase etteteatamisega pikendada veel kolme aasta võrra ehk aastani 2020.



Tartu linna avaliku bussiliiniveo leping, mis on sõlmitud GoBusiga, lõpeb käesoleva aasta viimasel päeval.



Uue lepingu tingimuste järgi planeerib Tartu avaliku bussiliiniveo mahuks tuleval aastal 3,7 miljonit kilomeetrit. Tellijal on õigus muuta töömahtu (marsruuti, ajagraafikut, busside arvu) kuni viis protsenti kalendriaasta jooksul. Suurem muudatus nõuab lisalepingut.



Linnavalitsuse ettepanek on, et linnaliinidel peab sõitma vähemalt 28 madalapõhjalist bussi, mis praeguses liinivõrgus tagab vähemalt ühe madalapõhjalise bussi igale liinile. Linn nõuab ühtset busside värvilahendust ja bussijuhtide vormirõivast.



Lisaks normaalmõõdus bussidele, mis peavad mahutama vähemalt 85 sõitjat, ja lõõtsbussidele, milles on vähemalt 135 sõitjakohta, lubaks linnavalitsus liinidele ka vähemalt 30-kohalisi väikebusse.



Bussidel võib olla reklaam tagaküljel ja tagaaknal täies ulatuses ning juhipoolsel küljel raami sees. Bussides ei tohi olla audio-visuaalset süsteemi reklaami esitamiseks.



Linn tasub vedajale läbitud liinikilomeetrite eest. Bussipiletite müüki korraldab linnavalitsus ning piletitulu laekub linnaeelarvesse. Bussiliinide sõidugraafikud koostab linnavalitsus.



Vedajal on kohustus esitada linnale teenuse tagamiseks garantiikiri 10 miljonile kroonile.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles