Äsja kümne aasta vanuseks saanud Kärevere maanteesild saab uued paisumisvuugid ja asfaltkatte ning avatakse taas normaalseks liikluseks hiljemalt 1. oktoobriks.
Kärevere silla remont lõpeb oktoobriks
Lõuna teedekeskuse peaspetsialisti Tiit Korni sõnul on ligi saja meetri pikkune Kärevere sild ilmale ja autoliiklusele hästi vastu pidanud, kuid silla otstes paiknevad paisumisvuugid olid sedavõrd lagunenud, et võinuks hakata ohustama ka silda ennast.
Sillavuuk peab olema veekindel, et niiskus ei pääseks raudbetooni armatuuri rooste ajama, selgitas Korn.
Kärevere silla vuukide kummitihendid olid katki ning vesi valgus sillasammastele ja talade otstele. Eriti hull korrodeerija on talvine soolvesi, märkis Korn.
Löök hakkas häirima
«Otsustasime panna uut tüüpi vuugid, mis pole ratta all nii tuntavad,» rääkis Korn. «Vanade vuukidega oli muidugi lööki tunda seda enam, et betoon kahel pool vuuke oli kulunud, samuti asfalt. Autot selline löök ei kahjusta, aga ebamugav on ta küll, eriti rööpakohtades.»
ASi Tref tehtav remont maksab ligi miljon krooni. Lisaks uutele paisumisvuukidele freesitakse 12 meetri ehk sõiduradade laiuselt üles sillapealne asfalt, mis oli samuti kümneaastane, ning pikendusena peale- ja mahasõitudelt veel 25-meetrised jupid. Uue kahekihilise asfaldi alla paigaldatakse tugevdusvõrk.
«Asfaltkattega oli ka probleeme, sellesse olid tekkinud ebamäärased praod, mis ilmselt olid tingitud defektidest hüdroisolatsiooni all,» lisas Korn.
Remont Jõgevamaal
Lisaks Kärevere sillale kulutab Lõuna teedekeskus tänavu üle 8 miljoni krooni kolme Jõgevamaa maanteesilla remondiks.
Kõige enam, 7,2 miljonit krooni, läheb 69-meetrise Omedu silla korrastamiseks.