A. Le Coqi kali tõusis topeltpopiks

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarmo Noop tõdeb, et kaljamüügi edukus teeb selget heameelt.
Tarmo Noop tõdeb, et kaljamüügi edukus teeb selget heameelt. Foto: Margus Ansu

A. Le Coqi verinoor naturaalse kääritamisega valmistatud kali tõotab teha aprilli lõpuks Alexandri õllega võrreldava müüginumbri, mis ületab A. Le Coqi juhataja Tarmo Noobi sõnul loodetut kaks korda.




Alexandri müük, mis jääb umbes kolm korda alla Premiumi müügile, on Noobi sõnul umbes 400 000 liitrit kuus. Pooleliitrises klaaspudelis ning liitrises plastpudelis turustatav ehtsatest rukki- ja odralinnastest valmistatud kali tõotab aga jõuda 500 000 liitrini.



«Praegune graafik ennustab pigem veel suuremat müüki, eriti kui arvestada, et kohe peaks ilm väga soojaks minema,» märkis Noop.



1. juuniks tahab A. Le Coq tuua januste ette ka lahtise kalja, mille tarvis luuakse Eestis umbes 30 müügikohta. Tartusse on esialgu kavandatud üks müügipunkt – raeplatsi.


Noobi kinnitusel ei kavatse Tartu õlletehas nostalgitseda ja hakata logistama veoauto Gaz sabas suurt kollast kaljatsisterni. Kali villitakse 30-liitristesse metallvaatidesse ning pumbatakse läbi jahutusmasina topsidesse õllest umbes poole odavama hinnaga.



Praegu tehakse pooleliitrine klaaspudelikali Valgevenes Lida tehases, liitrises plastpudelis kali tuleb Leedus Kaunases asuvast Ragutise tehasest.



«Aga kuna müügimaht on niivõrd üles läinud, tuleb meil ilmselt hakata plastpudelikalja juunist alates Tartus tegema,» arvas Noop.



Tuleval esmaspäeval peaks poodidesse jõudma üks A. Le Coqi tänavustest uudistoodetest, pindise ehk 0,568-liitrise mahutavusega alumiiniumpurgis õlu Alexander.



Tarmo Noop usub Eestile võõra mahumõõdu tarvitamisega kaasnevat Alexandri populaarsuse hüpet ülespoole, sest paljusid õlleostjaid köidavad omapärased, väikese viguriga turundusnõksud. Ning lõppude lõpuks on seal 13 protsenti õlut rohkem, hind aga sama mis Premiumi 0,5-liitrisel purgil.



Jaanuari-veebruari aktsiisilaekumise järgi kahanes õllemüük Eestis mullusega võrreldes 18 protsenti, samas tegid A. Le Coqi õlled Noobi kinnitusel paar protsenti tõusu. Aprilli õllemüügigraafik edestab 2008. aasta aprilli juba 7-8 protsenti, kinnitas Noop.


Kommentaarid
Copy
Tagasi üles