GoBus pani linnabussi uued piletimärkijad

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tartu linnaliinibussidesse on jõudnud piletimärkijad, mis senise sõidutalongi mulgustamise asemel trükivad sellele sõidu alguse kuupäeva, kellaaja, bussi ja liini numbri.
Tartu linnaliinibussidesse on jõudnud piletimärkijad, mis senise sõidutalongi mulgustamise asemel trükivad sellele sõidu alguse kuupäeva, kellaaja, bussi ja liini numbri. Foto: AFP / Scanpix

Üheteistkümnesse Tartu linnaliinibussi on paika saanud uued sõidupiletite märkimise aparaadid, mis senise pileti mulgustamise asemel trükivad sõidualguse kellaaja, liini numbri ja bussi numbri.


GoBusi Tartu piirkonna juht Valter Keis ütles, et see on suur samm edasi, sest seni Tartus kasutusel olnud Tartu katseremondifirmas valmistatud nõelkompostrid, mis bussitalongi sisse augud torkasid, on moraalselt ja tehniliselt oma ressursi ammendanud.



Uued maatriksnõelprinteriga piletimärkijad on valmistatud väikeses Läti firmas ja just sellised on nüüd kõigis Pärnu linnaliinibussides. Üksteist piletimärkijate paari said paika Tartu enim kasutatavatesse bus­sidesse.



Sõidujäneste elu teeb ebamugavamaks asjaolu, et uusi aparaate saab bussijuht lukustada, kui kontrollid on bussi sisenemas. Nii kaob jänestel võimalus pilet viimasel hetkel ikkagi kehtestada. «See peaks aitama filtreerida ebaausaid sõitjaid,» ütles Keis.



Keisi sõnul on sulid muidugi leidlikud ja juba avastanud, et kui pileti serv küünlarasvaga määrida, saab uue piletimärkija trükitud kirja hõlpsasti maha pühkida, et sinna värskem kirje trükkida. Kuid ta lisas, et piletikontrolörid on sellest teadlikud ja oskavad vassijaid vahele võtta.



Ülejäänud bussides jäävad esialgu käibele vanad sõidutalongide mulgustajad. Kokku sõidab Tartus linnaliinidel 50 bussi. Ühelt poolt nõuaks ka ülejäänud busside uuemate piletimärkijatega varustamine lätlastelt tootmise uuesti alustamist, teisalt on GoBusi Tartus töötamise leping juba uuel aastal läbi saamas.



Kolmandaks, ehkki uued aparaadid on tubli arenguhüpe, on need siiski kaugel sellest, mida tehnika võimaldaks.



Uutest piletimärkijate loenduritest on võimalik saada küll teave, kui mitu korda neid on kasutatud, aga see on ka kõik.



Tartu linnavalitsuse bussinduse spetsialist Madis Oona ütles, et kui linnaliinidele tuleb järgmine vedaja või ka kui pärast uut hanget jätkab GoBus, peaks linnabussides tulema suurem arenguhüpe.



Plaanis on elektroonilised puutevabad piletid, elektroonilised piletikehtestajad, paljudesse peatustesse tulevad elektroonilised tablood, millelt näeb busside väljumisaega, bussid saavad GPS-seadmed, mille abil saab reaalajas jälgida bussi asukohta nii dispetšer kui juht, muu hulgas ka teavet, kas buss on graafikus.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles