Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi tellitud analüüsi järgi ei ole Tallinna–Tartu–Riia rongiühendus bussiliiklusega võrreldes konkurentsivõimeline ning teeniks 15 aastaga 21,4 miljonit eurot kahjumit, kirjutab logistikauudiste portaal.
Riia rong eeldab riigi toetust
Analüüsi järgi jõuaks kolm korda päevas väljuv Tallinna–Tartu–Riia rongiliin sellise kahjumini aastatel 2015–2030. Prognoositav reisijate arv aastas oleks praeguse keskmise bussipiletihinna puhul 295 000.
Liini sõiduaeg oleks umbes 4,5 tundi, mis on võrreldav busside praeguse sõiduajaga. Selline sõiduaeg eeldab siiski, et rong peatub vaid Tapal ja Tartus ning Läti remondib raudtee Riia ja Valga vahel, et piirkiiruseks oleks valdavalt 120 km/h.
Tapal peatumine on analüüsi järgi vajalik vaid juhul, kui soovitakse korraldada ümberistumist Tallinna–Riia ja Tallinna–Peterburi liini vahel, mis mingil määral suurendaks mõlema liini kasutatavust ning võimaldaks ühendust Peterburiga nii Tartule kui Riiale.
Ministeeriumi pressiesindaja möönis, et dotatsioonivajadus oli ka ette teada ning selline tulemus ei tähenda tingimata, et rongiliin jääb avamata. See sõltub edasistest otsustest, samuti raudteefirmade ja kahe riigi huvist.