Kevad sulges tee kauplusautole

Martin Pau
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Meerapalu soo kohal on sahatud tee äärde kruusavall, mis takistab vee äravoolu.
Meerapalu soo kohal on sahatud tee äärde kruusavall, mis takistab vee äravoolu. Foto: Kristjan Teedema

Rändpoodnik Kaimar Kriiskütil hakkas oma kauplusautost hale ning eile ei sõitnud ta taas Meerapallu. Vello Lehtsaar võttis paar naabrinaist oma Ford Focus­se ning logistas ise üheksa kilomeetrit ratastel poele vastu.

«Kui lavkat ei tule, siis süüa ei saa,» tõdes üks Fordi tagaistmele mahtunu, ligi 80-aastane Valli Kliimann. «Hea, et naabrimehe nõusse sain.»

2010. aastal kattis maanteeamet Mehikoormast Laak­saa­reni üle 15 kilomeetri kruusateed nn vaese mehe asfaldiga, pindamismeetodil tehtava kõvakattega. Seitse kilomeetrit Laaksaarest Meerapallu jookseb puruauklikuks muutunud kruuskate.

Auk augus kinni

Laaksaare pool saab osav autojuht aukude vahel loovides sõita jupiti isegi 30 km/h, nii et hambad suus ei plagise, kuid tagumises otsas Meerapalu soo vaevamändide vahel on teel üks auk teises kinni ning juba kiirusel 15 km/h hakkab sõiduk pahaendeliselt tümisema.

«Kõige madalama käiguga saab vaikselt lasta, aga masinast on ikka kahju,» rääkis Kaimar Kriiskütt, kes esimest korda loobus rändkauplusega Meerapallu sõitmast läinud laupäeval. Klaastaara hakkas põrutamise peale riiulites purunema.

«Meil kohalikud vanainimesed naljatavad: peaks õhtul igaks juhuks kirstu magama heitma,» lisas Meerapalu elanik Maret Kasuk. «Paljudel on ju süda haige, aga sellise tee peal sõidab kiirabi oma kalli aparatuuri puruks.»

Meeksi vallavalitsuse sotsiaalnõunik Astrid Laur, kes käib iga päev liinibussiga tööle Meerapalust enam kui 20 kilomeetri kaugusele Mehikoormasse, kinnitab, et alates 1974. aastast pole Laaksaare ja Meerapalu vahel tee kapitaalremonti olnud.

«Buss sõidab seda seitsmekilomeetrist juppi 20 minutit,» kirjeldas Laur. «Kui asfaldile välja jõuame, ohatakse bussis: «Tere, Euroopa!»

Ehitusplaani pole

Maret Kasuka arvates võiks tee olla talutav, kui just kevadise teede lagunemise ajal ei vuraks iga päev Meerapallu kümnete kaupa kalamehi, peamiselt lätlasi.

«Nad võtavad viimast, sest tulema hakkab hea rasvane marjaga särg, aga nemad armastavad voblat teha,» selgitas Kasuk.

Maanteeameti lõunaregiooni direktor Kuno Männik ütles, et 2013. aastaga lõppevas kehtivas riiklikus teehoiukavas Laaksaare–Meerapalu tee asfaltimist ette nähtud pole. Töö maksaks praegustes hindades umbes 675 000 eurot.

Männik lisas, et kuna eelmise aasta tee-ehitused Lõuna-Eestis läksid plaanitust kallimaks, on tänavu kruuskatete remondiks kulutatavat summat ligi kolmandiku võrra kärbitud.

«Üldistavalt saan lisada, et neid teid, mis on kevaditi väga raskelt läbitavad või lausa läbimatud, on teisigi,» märkis Männik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles