GoBusi bussid ületavad lubatud vanusepiiri

Jüri Saar
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Foto: Margus Ansu / Postimees

Ehkki mitmed GoBusi Tartu linnaliinidel sõitavad bussid ületavad linna nõutud vanusepiiri, ei kavatse bussfirma uuemaid busse soetada, nimetades vanusepiiri sätet rumalaks.


GoBusi ja linna vahelise lepingu kohaselt peavad pooled linnaliinibussid olema uuemad kui kümme aastat ja ülejäänute vanus ei tohi ületada 15 aastat. Volikogu revisjonikomisjonile edastatava info kohaselt on alla kümne aasta vanuseid busse 28, kuid peaks olema 33, sest busse on kokku 65. Kuid peagi ületab mitme bussi vanus ka 15 aasta piiri.

GoBusi Tartu regiooni direktor Valter Keis tõdes, et ega olukorra muutmiseks olegi väga palju variante, ja lisas, et peab lepingus sätestatud vanusepiiri nõuet rumalaks.

«Tänases majandussituatsioonis oleks ääretult rumal ja põhjendamatu käitumine, kui paneksime 10-aastase bussi aia äärde ja ostaksime 8 aasta vanuse asemele,» rääkis Keis. «Bussid, mis on omal korda tehtud ja agregaadid kapitaalselt remonditud, viskaksime minema ja tooksime välismaalt samasugused bussid asemele, mis on tehniliselt halvemas korras.»

Keis jätkas, et tema meelest ei võidaks sellest bussisõitja, firmal tuleb teha suuri lisakulutusi busside konditsiooni viimiseks ja ka riigile oleks kahjulik, sest see suurendaks importi.

«Ainult seepärast, et meil on mingisugune ebaõnnestunud leping. Tallinn võtaks heal meelel need bussid vastu, seal sellist tobedat piirangut pole,» lausus Keis.

GoBus kasutab Tartus ka Connexi aegadel sõitnud busse, mida on alla kümne. Need ostis ettevõte 2005. aasta lõpul kiirkorras, kui selgus, et välismaa partnerid ei suuda tarnida Tartusse vajalikku arvu busse, mida oli vaja GoBusi liinile tulekuks 2006. aasta jaanuaris.

Keis möönis, et olukorrast on räägitud nii abilinnapea Margus Hansoni kui linnamajanduse osakonna juhataja Rein Haagiga, kes realistidena saavat olukorrast aru. Lepingu rikkumine Keisi sõnul tõepoolest on ja firma on valmis selle eest trahvi maksma, kui linn seda nõuab.

Rein Haak ütles, et ega linnal jää tõesti muud valikut kui trahvima hakata. Trahvisumma on 3000 krooni iga vanusepiiri ületanud bussi eest.

«Anname tähtaja puuduste kõrvaldamiseks ja siis läheb uuele ringile,» selgitas Haak. Samas ei ole kusagil sätestatud, kui pikk on mõistlik tähtaeg.

Haak lisas, et ei saa kuidagi nõustuda Keisi väitega, et busside vanusepiiri nõue on rumal, sest ka GoBus on ise lepingule alla kirjutanud. «Kui osapooled on nii kokku leppinud, ei saa seda ebamõistlikuks pidada,» ütles ta.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles