Tartu taotleb sotsiaalministeeriumilt tasuta 30 Mitsubishi elektriautot, et anda need linna sotsiaaltöötajate käsutusse juba novembris.
Tartu sotsiaaltöötajad hakkavad elektriautodega vurama novembris
Linna kava järgi antakse 17 autot kasutada koduhooldajatele, kellest mõned teevad praegu tööd oma autoga ja saavad selle eest kompensatsiooni, ülejäänud kasutavad ühistranspordikaarti, et sõita bussiga, toidukott käe otsas, kliendi juurde.
«Me loodame, et autod töötavad hästi, ja kui see nii on, siis meie koduhooldajad hakkavad töötama tänapäevasel tasemel, nende töö kiirus kasvab,» ütles Tartu abilinnapea Jüri Kõre.
Veel 11 autot plaanib linn anda sotsiaalabi osakonna sotsiaaltöötajate ja lastekaitse spetsialistide käsutusse, ühte autot kasutaks asutus Varjupaik ning ühte Tähtvere päevakeskus.
Esialgu on tegu üksnes taotlusega, kuid Kõre oli optimistlik.
«See võib osutuda üksnes numbriks, mida me küsime, aga eeldan, et me ka saame, sest Tartu ja Tallinn on söödaks teiste jaoks. Linnakeskkonnas on nende autode kasutamine hõlpsam ja see võiks õhutada ka teisi omavalitsusi elektriautosid küsima,» ütles Kõre.
Elektriautode kasutuselevõtu kulude katteks kasutatakse osaliselt raha, mis seni on läinud sotsiaaltöötajate isikliku sõiduauto ja ühissõiduki kuupiletite kompensatsiooniks ning Tähtvere päevakeskuse kaubiku rendimakseteks ja ülalpidamiskuludeks.
Omavalitsuse kohustuseks on sõlmida elektriautode kasko- ja liikluskindlustusleping ning tasuda auto kasutamise, hooldamise ja remondiga seotud kulud. Autode laadimissüsteemide väljaehitamise kulud tasub SA KredEx.
Autod jäävad Tartu sotsiaaltöötajate tasuta kasutusse 2015. aasta lõpuni. Tartu on juba esitanud KredExile taotluse, et saada toetust veel nelja elektriauto soetamiseks, mida on kavas kasutada linnavalitsuse ametnike töösõitudel.
Kui need autod saabuvad, kolmekordistub linnavalitsuse autopark. Abilinnapea Raimond Tamm ütles, et praegu on linnal 17 autot.