Galerii: mitut sorti tiivulised Tartu lennunduspäevadel

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Laupäeval ja pühapäeval peeti Tartu külje all Aardlas, Eesti Lennundusmuuseumis lennunduspäevi. Ürituse esimene päev oli rahvarohke ning uudistamist ja vaatemängu jätkus mitmeks tunniks.

Laupäeva hommikul kella 11 paiku meenutas lennundusmuuseumi esine väiksemat mõõtu laulupidu. Kilomeetrite viisi pargitud autosid ning nende vahelt sammus ühtlases rongkäigus muuseumi sissepääsu poole Tartu lennupäevade publik.

Samal ajal olid sombused vihmapilved taevast nii madalale laskunud, et puudutasid peaaegu puulatvu. See keeras lennunduspäevade kava pea peale. Puri- ja hävituslennukite demonstratsioonesinemised lükati paar tundi edasi, sest ilmateenistus prognoosis päeva peale selginemist. Programmi alustama pidanud langevarjur maandus alles üsna päeva lõpus.

«Programm sai lõpuks täies mahus ellu viidud, aga kõva hilinemisega,» rääkis lennunduspäeva korraldaja ning lennundusmuuseumi asutaja Mati Meos. Osal enam kui 3000-pealisest publikust katkes kannatus.

Paljud jäid aga paigale ning leidsid muuseumi territooriumilt muudki uudistamisväärset. Lisaks kümnetest õhusõidukitest koosnevale püsiekspositsioonile olid üritusel põneva väljapaneku püsti pannud mudellennunduse asjatundjad.

Mait Murumäe Kullo huvikeskusest ning Tõnis Luik kinnitasid, et mudellennukeid saab osta internetikaubamajadest üsna odavalt. «Umbes 20 euro eest saab Hiinas valmistatud lennukikere, lisaks muud vidinad juurde. Umbes 60-70 euroga saab juba lendama hakata,» rääkis Murumäe.
Lennuk, mis oleks hästi juhitav ning millega saaks juba erisuguseid õhutrikke teha, tuleks meeste kinnitusel siiski ise ehitada.

Omaehitatud mudelitel lasi publiku kohal tiirelda teiste seas ka Ville Vellend, kes esindab Eestit rahvusvahelistel mudellennunduse võistlustel.

Kohal oli ka Eesti ainsa reaktiivmootoriga mudellennuki (suurel pildil) omanik, tartlane Ivar Koppel. Mees pani lennuki ka käima, kuid lendamas publik seda näha ei saanud.
Masin lendab ligi 300 kilomeetrit tunnis ning vajab maandumiseks vähemalt sada meetrit lagedat platsi. Nii palju ruumi muuseumiplatsil sel päeval paraku ei olnud.

Enda valmistatud lennumasinat käib Koppel proovimas Raadi lennuväljal ja Ridalis.
Pühapäeval soosis lennunduspäevi pisut enam ka ilmataat. Publikut kogunes mullusest ligi kolm korda rohkem.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles