Kaubamaja kohviku pidaja vahetus ööga

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Kaubamaja viimasel korrusel aastaid söögikohta pidanud ettevõte Dedi Pluss taotleb pankrotti ja koha majandamise võttis märkamatult üle uus firma OÜ Dedi.
Kaubamaja viimasel korrusel aastaid söögikohta pidanud ettevõte Dedi Pluss taotleb pankrotti ja koha majandamise võttis märkamatult üle uus firma OÜ Dedi. Foto: Margus Ansu

Tartu kaubamaja viimasel korrusel üle nelja aasta söögikohta Dedi pidanud firma Dedi Pluss taotleb võlgade koorma all ägades pankrotti ning koha pidamise võttis mõne kuu eest märkamatult üle uus firma OÜ Dedi.



Ajutise pankrotihalduri Küllike Miti hinnangul on aastaid söögikohta majandanud Dedi Pluss tänaseks sellises seisus, et pankrot tundub vältimatu. «Ettevõte seisab sisuliselt juba kevadest paigal, sissetulekut pole ning üleval on ainult kohustused,» nentis Mitt.

Peale 809 221 krooni suuruse maksuvõla ja 49 626-kroonise intressivõla on ettevõttel pankrotihaldur Miti sõnul muidki täitmata kohustusi – näiteks võlad tarnijatele ja töötajatele.

«Masu, mis muud,» jäi Dedi Pluss juhatuse liige Meelis Vihlver napisõnaliseks selgitades põhjuseid, mis firma raskustesse viis. Vihlver lubas selgitusi jagada hiljem, kuid ei vastanud eile ega üleeile enam telefonile.

Märkamatu vahetus

Pankrotti taotlevalt Dedi Plussilt ostis põhivara ära selle aasta märtsis loodud firma OÜ Dedi, mis võttis 1. aprillil üleöö koha majandamise nii märkamatult üle, et tavakülastaja ei pannud majandaja vahetust tähelegi. Söögikoht jäi pealtnäha samasuguseks, nagu see kogu aeg on olnud, alates mööblist ja toiduvalikust ning lõpetades töötajatega.

OÜ Dedi juhi Anti Mölteri sõnul tegutsesid nad teadlikult märkamatult, et kliente muutustega mitte ära ehmatada. «Dedi oli juba tuttav koht inimestele ja me ei pidanud mõistlikuks kõike tühjaks lammutada ning nullist alustada,» selgitas ta.

Seetõttu sai Mölteri sõnul jätkatud nimega Dedi ning loodud koha majandamiseks ka osaühing Dedi. «Tagantjärele oli see ehk viga, sest isegi maksuamet küsis kohe, miks teil nii sarnane nimi on,» lausus Mölter ja lisas kiirelt, et tegelikult ei seo teda endise koha majandaja Dedi Plussiga mitte miski.

Mölter sai enda kinnitusel Dedi Plussi põhivara müügist teada internetist ning kandideeris ostjaks, nagu seda oleks võinud teha iga teine ettevõte. «Mingit suri-muri teemat pole. Enne seda tehingut ma ei tundnudki eelmisi omanikke,» ütles ta.

Mölteri sõnul jääb omanikevahetusele vaatamata Dedi põhikontseptsioon – kiire, taskukohane ja hea asukohaga söögikoht kesklinnas – samaks, kuid järk-järgult on kavas väiksemaid muudatusi. Näiteks plaanib Dedi värskendada koha interjööri, teha ümber laste mängunurga, osta uue suure pitsaahju ning laiendada toiduvalikut, rääkis Mölter.

Tartu Kaubamaja Kinnisvara OÜ juhatuse liige Peeter Kütt ütles, et huvilisi, kes soovisid Dedi pidamist jätkata, oli mitmeid, kuid OÜ Dedi tegi parima pakkumise ning seetõttu sõlmis kaubamaja lepingu just selle firmaga.

Seoseid pole

Ajutise pankrotihalduri Küllike Miti sõnul nähtavaid seoseid kahe firma – pankrotti taotleva Dedi Plussi ning koha uue majandaja OÜ Dedi – vahel pole.

«Keegi ei saa neid seoseid välistada, aga praegu on info veel liiga toores, et midagi kommenteerida,» lausus Mitt ja ütles, et järeldusi saab teha, kui pankrotimenetlus on läbi. Kas kohus kuulutab Dedi Plussi pankroti välja ja algatab pankrotimenetluse või mitte, selgub homme.

Mis on Dedi?
• Bistroo ja kohvik kaubamaja 3. korrusel.
• Pakub ka catering’i teenuseid.
• Tegutseb uue kaubamaja avamisest saadik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles