Ihaste sillal paistab viis viimast meetrit tühjust

Vilja Kohler
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.

Laulust tuntud viisk, põis ja õlekõrs ega ka teised teelised Ihaste sillast üle veel ei pääse, kuid päev, mil uus sild jõe kohal kokku saab, pole enam mägede taga. Paari nädala pärast seal enam tühjust ei ole.

Eile paistis Idaringteed üle Emajõe viival uuel ehitataval Ihaste sillal keskel viimane osa tühja maad. Kohe selle kõrval on sillaehitajate rippraketis. «Jõe kohal on jäänud valada kümme meetrit,» andis tööjärjest ülevaate omanikujärelevalve esindaja Arno Huik.

Neist kümnest meetrist viiel ehk kohal, kus suurel pildil paistab rippraketis, käis eile kuumusest hoolimata agar töö. Hommikupoolikul paigaldasid töömehed armatuuri ja seadsid kohale tellinguid.

Tõehetk läheneb

Eelviimase viie meetri betoneerimine algab täna, seguautod on tellitud pärastlõunaks. «Kõigepealt valatakse silla põhjaplaat, siis seinad ja lõpuks tekiplaat, millel me sõitma hakkame,» selgitas Arno Huik. Et ilmad on soojad, peaks see töö tehtud saama 14 päevaga.

Pärast seda saabub tõehetk: sillaluku ehk suurel pildil paistva viiemeetrise tühjuse täitmisel betooniga selgub, kas sild läheb kokku või ei. «Oleme veendunud, et sild läheb kokku,» kinnitas Arno Huik. Ka sillaluku valamiseks kulub kindlasti kaks nädalat, seega peaks Ihaste sild keskelt kokku saama augusti lõpuks. Selle ajaga peaks valatud saama ka silla Ihaste-poolses otsas kaks viimast ava ehk oma 60 meetrit.

Kuid töö käib edasi ka pärast seda, vangla juurest Ihastesse kulgeva Idaringtee teise ehitusala ja uue silla valmimistähtaeg on 2015. aasta aprillis.

Jõgi saab laiuse tagasi

Ihaste sild on sama pikk nagu Sõpruse sild ehk 400 meetrit, vee kohal on sillast 90 meetrit. Silla ehitamiseks tehti Emajõge veidi kitsamaks ehk täideti kaldaid, seega tuli ehitajatel vee kohal läbida 78 meetrit. Kui tööd sillal lõpetatakse, kaevatakse Emajõgi vanasse laiusse tagasi.

Silla kogulaius on 15,5 meetrit ning sellele tuleb 1+1 sõidurajaga sõidutee ja ühele poole nelja meetri laiune kergliiklustee. Sillale on kavandatud ka 1,4 meetri kõrgused läbipaistvast materjalist müratõkked ja kahe keskmise samba juurde rajatakse kumera kujuga vaateplatvormid. Tavalise veeseisu korral jääb silla ja Emajõe vahele 11 meetrit, sillal sõitja-kõndija on veepiirist 14 meetrit kõrgemal. Keskmise veetasemega saavad silla alt läbi sõita kuni 10,5 meetri kõrgused laevad.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles