Tartu valis välja bussikavandi

Jüri Saar
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Lauri Saraki bussikavand saab osaks Tartu linna bussihanke dokumentidest.
Lauri Saraki bussikavand saab osaks Tartu linna bussihanke dokumentidest. Foto: Tartu linnavalitsus

Tartu kõrgema kunstikooli tudeng Lauri Sarak kavandas Tartu linnabusside värvilahenduse, mille linnavalitsus sobivaimaks tunnistas ja mis saab osaks lähipäevil väljakuulutatava bussihanke dokumentidest.


Tartu abilinnapea Margus Hanson ütles, et linnarahva lemmikuks kujunes teine punane buss – punasel taustal on kujutatud Tartu olulised sümbolid –, mille on kavandanud Heidi Rehe. Väljavalitu eelis oli aga suurem abstraktsus.



Hansoni sõnul ei ole välistatud, et bussihange jõutakse välja kuulutada juba sellel nädalal, praegu on käsil viimane dokumentatsiooni korrastamine.


Hanson ütles, et hanke üksikasju ei saa veel avalikustada, kuid üht-teist ta avas.



Nii selgus, et busside keskmine vanus võib muudetud tingimuste kohaselt olla kuni 8 aastat ja hange korraldatakse 6,5 aastaks. Kuigi algselt oli plaanis sätestada ka lepingu pikendamise võimalus veel kolme aasta võrra poolte kokkuleppel, ei ole see Eesti seaduste järgi võimalik.



Tartu küsib hankel liinikilomeetri hinda. Hanson märkis aga, et hankel osalejad peavad esitama kolme erineva linnaliinidel kasutatava bussitüübi omahinna ja selgitused selle kujunemise kohta. Seepärast, et lisaks vastuvõetamatult kõrgele hinnale on ka alapakkumise risk.



Hankel osalejad peavad pak­kuma juunikuu hinda, mida võitja puhul hakatakse kord kvartalis hinnaindeksi alusel korrigeerima.



Põhjalikult on muudetud vedaja trahvimise korda. Kõige väiksemate eksimuste hind on 200 krooni ringis, suuremate vigade korral, milleks loetakse vale bussi liinile sõitmist, võib trahv olla 200 000 krooni.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles