Nutiteenus aitab leida lähima takso

Jaan Olmaru
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
mTakso eestvedaja Markus Villigi sõnul on uue tellimissüsteemiga aktiivsemalt liitunud nooremad taksojuhid. «Vanemad kahtlevad rohkem,» lausus Villig.
mTakso eestvedaja Markus Villigi sõnul on uue tellimissüsteemiga aktiivsemalt liitunud nooremad taksojuhid. «Vanemad kahtlevad rohkem,» lausus Villig. Foto: Margus Ansu

Sellest nädalast saab ka Tartus kasutada uut takso tellimise süsteemi, mis aitab nutitelefoni omanikel leida kiirelt lähim takso ning edastada sõidutellimus helistamata.

mTakso rakendusega liitunud klient ei pea ootama taksofirma dispetšeri kõnejärjekorras ega helistama mitmele tellimisnumbrile. Uudne lahendus tuvastab automaatselt tellija asukoha ja näitab lähedal asuvaid erinevate firmade vabu taksosid. Pärast valiku kinnitamist jõuab kliendi tellimus koos aadressiga otse taksojuhi telefoni ekraanile.

Kliendil on võimalus valida takso näiteks asukoha, hinnakirja, auto mudeli või varasemate klientide hinnangute alusel. Sõidu järel saab ka klient ise anda juhile omapoolse hinnangu.

Kui kliendi läheduses parasjagu ühtegi vaba taksot ei ole, siis näitab mTakso kohalike taksofirmade tellimisnumbreid.

Maailmas levinud

Uudse teenuse maaletoojad on vennad Martin ja Markus Villig. «Nägin sellist asja Ukraina pealinnas Kiievis, kus see töötas väga hästi. Kõik kliendid ja taksojuhid olid väga rahul. Siis saigi räägitud ideest vennale, kes uuris selle kohta ka mujalt maailmast,» ütles Martin Villig.  

Enne vajaliku tarkvara väljatöötamist tegid vennad ka turu-uuringu. Selles osales ligi 700 inimest, kellest 60–70 olid taksojuhid. «Uuringu järgi võis öelda, et vajadus on olemas, ja nii see alguse saigi,» lausus Martin Villig. Tema sõnul saab teenuse kasutaja olla ise virtuaalne dispetšer ning valida, millist taksot ta tahab.

Analoogseid süsteeme on mujal maailmas palju, kuid igas riigis on nad natuke erinevad ning kohaliku omapäraga. Augusti keskel avati mTakso teenus Tallinnas ja Villigu väitel on paari nädalaga liitunud juba 4500 klienti ning pea sada taksojuhti. Päevas teevad mTakso kliendid umbes seitsesada päringut ning aktiivsemad taksojuhid saavad mTaksost päevas üle kümne tellimuse.

Kuna tellimine käib helistamata, siis on see sobilik ka kõne- ja kuulmispuudega  inimestele ning olukorras, kus helistada pole võimalik. Näiteks teatris või koosolekul. Pärast tellimist näeb klient ka seda, kui palju aega on jäänud auto saabumiseni.

Kasulik mõlemale

Taksojuhtidele annab mTaksoga liitumine tühjalt ootamise ajal lisatellimusi, samas saavad nad jätkata tööd oma praeguses taksofirmas. «Tipptundidel tekib tihti olukord, kus mõnel taksofirmal ei ole vaba taksot pakkuda, kuid teiste firmade juhid ootavad tühjalt kliente. mTakso aitab seda probleemi lahendada, pakkudes kliendile kõiki läheduses asuvaid vabu taksosid, olenemata firmast,» rääkis Villig.

Tartus oli eilseks liitunud teenusega umbes 20 taksot, kuid paari kuuga loodetakse see arv kasvatada vähemalt 150-le. Sõitjatele on teenuse kasutamine tasuta, kuid taksojuhid peavad maksma iga vastuvõetud tellimuse eest viiskümmend senti.

Taksot saab tellida nii arvuti kui ka nutitelefoniga. Nii klient kui taksojuht saavad telefoni laadida vastava rakenduse. «Kasutajakonto on seotud inimese telefoninumbriga ning see on telefonis ja arvutis sama,» selgitas Villig. Praegu pakutakse teenust siiski vaid Android-nutitelefonide ja iPhone’i kasutajatele.

Eile Kaarsilla taksopeatuses küsitletud taksojuhid olid uue teenuse suhtes siiski veidi skeptilised. «Ma ei usu, et see hakkab tööle. Kliendile on see ka keeruline. Praegu ta valib numbri ja see on palju kiirem,» arvas Takso Ühe autojuht Rein. «Samamoodi firmad. Nad ei hakka elu sees niimoodi nutitelefoniga taksot kutsuma.»

Kas teate?

mTakso

• www.mtakso.ee, telefonirakendused leitavad nt PlayStorist.

• Kinnita aadress. GPS tuvastab su asukoha, aga kui soovid taksot mujale tellida, saad seda muuta.

• Vali sobiv vaba takso, näiteks tariifi või kauguse järgi.

• Oota vastust. Pärast juhilt vastuse saamist näed takso saabumiseni kuluvat aega, et saaksid õigel ajal vastu minna.


 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles