Pegasus läks suveks uuele rentnikule

Jaan Olmaru
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Ropka sadama kai ääres seisev Pegasus saab enne algavat hooaega viimast lihvi. Laeva kapten Rainer Napits ütles, et sel suvel võiks laeval kõlada ka elav muusika.
Ropka sadama kai ääres seisev Pegasus saab enne algavat hooaega viimast lihvi. Laeva kapten Rainer Napits ütles, et sel suvel võiks laeval kõlada ka elav muusika. Foto: Margus Ansu

Tartu Sadamale kuuluv mootorlaev Pegasus alustab oma viiekümne viiendat hooaega värske ilme ja uue rentnikuga, kes lubab uuendada kohvikut ning peibutada reisijaid elava muusikaga.

«Oleme tulnud, et jääda,» lausus OÜ Seto Line Reisid omanik ja juhatuse liige Toomas Sein, kes võttis Pegasuse tänavuseks hooajaks rendile. Ta tunnistas, et tahtis laeva Rein Kilgi firmalt möödunud sügisel ära osta, kuid järjest kõrgemaks kruvitud hinna tõttu jäi tehing katki.

«Eks see hooaeg näitab, kas sellel on mõtet, aga ideid on palju,» lausus Sein. Tänavust hooaega on plaanis alustada mai alguses, kuid palju sõltub Emajõe veetasemest. Praegu käib Ropka sadamas laeva värvimine ja ümberehitus. Näiteks laeva ahtriossa ehitatakse väike lava, kus saaksid esineda ansamblid.

Pilet internetist

«Koostöös Atlantisega tahame pakkuda ka korralikku toitlustust ja head veinivalikut. Miks mitte päikeseloojangureise,» ütles Sein, kellele kuulub ka Pegasusest veidi väiksem lõbusõidulaev Hilara. Pegasus võtab peale kõige rohkem 74 inimest, Hilara mahutab 35 inimest ning sellega võiks Seina sõnul teha ka linnuvaatlusreise.

Erinevalt varasematest aastatest saab sel suvel laevapileti nii Pegasusele kui Hilarale internetis kinni panna. Seina sõnul peaks uus süsteem olema sõitjale tunduvalt mugavam, sest see tagab, et inimene mahub kindlasti laevale. Broneeritud pääsme peab välja ostma hiljemalt kakskümmend minutit enne starti.

Laevade sõidugraafikud ja piletihinnad lubas Sein jätta samaks. Küll aga tahab ta tuua laevale giidid, kes räägiksid sõidu ajal Emajõe kohta põnevaid lugusid. Pegasuse kapten Rainer Napits ütles, et nende soov on sõidutada hooaja jooksul vähemalt 10 000 reisijat.

Lisaks plaanib Sein panna tänavu Emajõel sõitma 12-kohalise kiirkaatri, millega saab sõita sinna, kuhu rahvas soovib. «Kui keegi tahab Tartust tunni ajaga Piirissaarele minna, on see nüüd võimalik,» ütles Sein ning lisas, et mõtleb uutele randumiskohtadele.

Uued paadisillad

Lodjaseltsi eestvedaja Priit Jagomäe sõnul tahetakse juba sel suvel luua randumisvõimalus Riigimetsa Majandamise Keskusele kuuluva Emajõe Suursoo kaitsealakeskuse ehk rahva hulgas tuntud Kantsi kõrtsi juurde.

«Seda pole väga keeruline teostada. Tartu sadamal on ujuv randumissild ning me oleme sellest ka nendega rääkinud,» lausus Jagomägi.

Uusi randumiskohti kavandab ka linn. Keskkonnainvesteeringute keskuselt saadavast toetusrahast ehitatakse kaks statsionaarset kalapüügiplatvormi, mida saab kasutada ka väikepaatide sildumiseks. Üks platvorm on kavas ehitada Supilinna äärde ja teine Sõbra tänava otsa Jõe keskuse juurde.

Projekti linnapoolne eestvedaja Toomas Põld kinnitas, et randumiskohad võiksid samuti valmida sel suvel. Ajutise sadama saab Supilinn juba sel nädalal, kui Kartuli tänava otsa ehitatakse Supilinna päevade ajaks väike randumissild lodjale.

Uut paadisadamat kavandab ka Luunja vallavalitsus. Praegu käib projekteerimine. «See on kavandatud vanajõe soodi sisse, mis on umbes pool kilomeetrit pikk ja vajab süvendamist,» ütles valla ehitusnõunik Tamur Tensing.

Vald on eraldanud projekti tarvis 150 000 eurot, mille eest peaks saama slipi ja paatide randumiskohad.

Pegasus ja Hilara

• Sõidugraafikute kohta leiab teavet ja pileteid saab broneerida aadressil www.setoline.ee.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles