Tartu andis loa Idaringtee sillaehituseks

Risto Mets
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Idaringtee sillaehituseks käivad juba ettevalmistused.
Idaringtee sillaehituseks käivad juba ettevalmistused. Foto: Kristjan Teedema

Täna andis Tartu linnavalitsus ehitusloa Idaringteele silla ehitamiseks. Ropka-Ihaste luhal Emajõge ületav sild on osa Tartus ehitatavast Idaringteest, mis suunab transiitliikluse kesklinnast eemale ning hakkab ühendama Ropka tööstuspiirkonda Annelinnaga.

Linna äärealadel on seni Emajõe ületamise võimalused puudunud ning uue silla ehitamine on linna jaoks suure tähtsusega, leidis Tartu abilinnapea Raimond Tamm. Lisaks sellele, et otsetee Tartu vangla juurest Annelinna suunas lühendab mitmete kilomeetrite võrra tuhandete tartlaste igapäevast autosõiduteekonda, väheneb liikluskoormus ja õhusaaste linnasüdames.

«Sillale ning Idaringtee äärde rajatav kergliiklustee peaks rõõmustama ka tervisesportlasi, sest Tartusse tekib juurde mitmekilomeetrine ohutut treenimist võimaldav lõik,» kinnitas Tamm pressiesindaja vahendusel.

Ehitatava silla kogupikkus on 400 meetrit, millest otse Emajõe kohale jääb 90-meetrise avaga lõik. Ülejäänud sillaosa rajatakse kahele poole jõge Ropka-Ihaste luha kohale.

Raudbetoonsild toetub kaheksale sambale ning kulgeb kaarjalt  Tartu vangla taguselt alalt üle Emajõe Ihaste suunas. Sillal oleva sõidutee maksimaalne absoluutkõrgus on 44 meetrirt merepinnast, millega on silla all tagatud vaba laevatatav koridor. Keskmise veetaseme korral võimaldab see liikuda kuni 10,5 meetri kõrgustel laevadel.

Emajõe kohal on silla kogulaius 15,5 meetrit, kaks autosõidurada ning ühel pool neli meetrit lai kergliiklustee. Jõe kohale kahe keskmise kandesamba juurde on kavandatud  kumerja kujuga vaateplatvormid.  

Luhta ületavas osas elamute läheduses on sõidutee serva projekteeritud 1,4 meetri kõrgused betoonist müratõkendid ja elamutest mööduval lõigul ka pinnasest müratõkkevall, mis hakkab piirkonda kaitsma ka suurvee eest.

Silla ja kogu 2. ehitusala valmimistähtaeg on 2015. aasta aprillis.

Teetööd käivad mitu kuud juba ringtee 1. ehitusalal, mis algab Võru-Ringtee ristmikust (Postimaja liiklussõlm) ja kulgeb valdavalt mööda Ringtee tänavat kuni Turu tänava ääres asuvate vanglahooneteni. Sellel umbes 2,1 kilomeetri pikkusel ehitusalal ehitatakse välja Võru tänava eritasandiline liiklussõlm. 1. ehitusala peab valmima 2014. aasta  jaanuaris.

Esimese ja teise ehitusala maksumus kokku on 45 miljonit eurot, mida 85 protsenti ulatuses rahastab Euroopa Liit.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles