Kasiinovabrik. Tartu suurim maksumaksja

Nils Niitra
, reporter
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Playtechi kodulehe fragment.
Playtechi kodulehe fragment. Foto: www.playtech.ee

Märtsist Playtech Estonia juhiks saanud Juha Olavi Korho­neni sõnul kuulub tulevik internetikasiinodele. Tema väitel on tava- ja internetikasiinode kliendid erinevad.





Mida Playtech endast ikkagi kujutab? Nii palju ma saan aru, et te teete interneti­kasiinosid.



Mitte ainult kasiinosid, meil on ka teisi tooteid. Laiemalt võttes tegeleme me online-mängudega. Ka bingo ja pokker on meie tooted. Meie loome tarkvara ja ise haldame seda, kliendid omakorda rendivad seda tarkvara. Oleme ise kogu aeg oma toodete omanikud.



Kui palju on teie toodete tarbijaid?


Sellele on ehk raske vastata, päevad erinevad vägagi. Võibolla üks näide – meie pokkerivõrgus on tipptunnil umbes 30 000 mängijat korraga.



Kui me võrdleme internetikasiinot tavapärase kasiinoga, siis on selge, et see tavapärane kasiinoäri on üle maailma kriisis alates Las Vegasest ja lõpetades Armin Karu Olympic Casinoga. Aga Playtech kasvab nagu pärmitaigen.


Minu arvates on põhierinevuseks klientuur. Meie keskmine lõpptarbija on pigem keskealine naisterahvas ja talle on meie mängud meelelahutus. Tavalises kasiinos on võibolla natuke rohkem elamusi otsivaid ja suurema summa raha peale mängivaid nooremaid mehi.



Meie mängu ei ole võimalik mängida nii, et see väga kulukaks läheks. Panused on väga väiksed.



Teil on siis piirangud panustele?


On jah tarkvaraline piirang. Sa pead päris kaua mängima, enne kui üldse midagi kaotada suudad. Teisalt on meie kasiinodes väga suur tagastusprotsent ehk lõpptarbijad saavad tagasi üle 97 protsendi mängudesse panustatud rahast. Samal ajal on panused korraga mõned dollarid.



Pokkeris on võimalik kaotada rohkem, aga see ei käi nii kiiresti kui tavalistes kasiinodes.



Seoses Eestis toimunud män­gusõltlaste mõrvade ja enesetappudega on levinud arvamus, et kasiinod on kuradist. Kas teie väitel on siis internetikasiino millegi­ poo­lest tavalisest parem ja tekitab vähem eetilisi küsimusi?


Mõned erinevused on tõepoolest. Tavakasiino tüüpklient elab sisse kasiinokeskkonda ja -mõtteviisi, panustades suuri summasid. Aeg-ajalt on mängus ka alkohol ja samuti teatav sotsiaalne surve. Sellised elemendid meie mängudes puuduvad.



Põhimõtteliselt saab ju ka teie süsteemis maja, naise ja auto maha mängida?


Ei saa. Playtech on üks nendest ettevõtetest, millel on tarkvara sisse ehitatud teatud jälgimissüsteem. Me ei lase sõltuvuskalduvusega mängijatel mänge väga kaua mängida ja oleme selle üle väga uhked.



Kui klient osutub patoloogiliseks mänguriks, siis te ...


... hakkab operaator piirama tema panuseid. Samuti võime ühel hetkel mängija konto lausa sulgeda.



Kas tavakasiinod suudavad üldse kaugemas tulevikus internetikasiinodega konkurentsis püsida?


Meie arvates mitte. Mängude valdkond laiemalt liigub järjest enam internetti.



Terve maailm ägab majanduskriisi käes, aga IT-sektori töötajatel on ikka rõõsad näod. Miks nii?


IT-sektor jõuab samuti kriisi, aga see kriis avaldub alles järgmise poolaasta jooksul. Lepingud sõlmiti enne kriisi ja nende täitmine võtab aega.



Paljud teised IT-ettevõtted peavad kulusid kokku tõmbama ja tegema personali osas valusaid kärpeid.


Mina võin aga Playtechi osas küll kinnitada, et meil ei ole sellist plaani.


Ma arvan, et Tartus ei ole praegu suuremaid erasektori maksumaksjaid kui Playtech.



Playtechi serveritest käivad iga päev läbi hiiglaslikud rahasummad. Millised on turvariskid ja -lahendused?


Oleme lahendanud tarkvaraliselt olukorra juba varakult nii, et Eestist ei ole üldse võimalik meie mänge mängida. Seda selleks, et saaksime klientidele ja investoritele öelda, et meie tarkvara on igati kaitstud ja pole olemas kiirteid, mis viiksid võiduni lubamatult kiiresti.


Millistes riikides on kõige rohkem Playtechi süsteemis mängijad? Olen kuulnud, et suur osa kundedest asub Aasias.



Playtechil läheb praegu väga hästi, sest oleme suutnud oma kliendibaasi jagada Euroopa ja Aasia vahel. Mõne üksiku riigi ärakukkumine ei mõjutaks oluliselt meie tegevust.



Veel mõned aastad tagasi olid ameeriklased suurim sihtrühm, seal aga keelati raha peale internetis mängimine. Selle turu kadumine oli kõigile meie turusegmendi ettevõtetele katastroof ja mõned ei elanudki seda üle.



Meie aga mitte ainult ei elanud katastroofi üle, vaid ostsime ära ka mõne konkurendi. Kaotasime siiski algul mõne päevaga peaaegu 40 protsenti oma sissetulekust.



Kas Playtech Estonia juhil on ka mingi sõnaõigus oluliste strateegiliste otsuste langetamisel või tuleb Tel Avivist lihtsalt kõne, et ole hea ja tee nüüd selline asi?

Minu arvamus Eestit puudutavate otsuste tegemisel on juhtkonna tasandil väga oluline.


Ettevõtte igapäevasesse juhtimisse puutuvat arutatakse ka minuga.



Füüsiliselt asub Playtech Tartus kahes kohas, Laial tänaval Elioni hoones ja Plaskus. Räägitakse, et pea terve Plasku on juba teie käes.


Oleme Plaskus hetkel tõepoolest suurim rentnik, tegutseme üheksal korrusel (kokku on korruseid 14 – N.N.).



Playtechi-teemalist eraldi uudislugu loe tänase üleriigilise Postimehe majandusküljelt.
Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles