Tartu idaringtee uuring valmis mobiilpositsioneerimise teel

Risto Mets
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Idaringtee teekond ümber Tartu.
Idaringtee teekond ümber Tartu. Foto: Tartu linnavalitsus

Ringtee eelprojekti koostaja Ramboll Eesti AS tutvustas eile Tartus valminud liiklusuuringut, mis andis ülevaate tartlaste liiklemisest.


«Tartu idaringtee liiklusuuring on selles mõttes unikaalne, et esmakordselt Eestis tuginetakse siin liiklusvoogusid uurides mobiilpositsioneerimise andmetele. Sellega on saadud suhteliselt täpne ülevaade põhilistest liikumissuundadest Tartus ja selle ümbruses,» märkis eilsel koosolekul Ramboll Eesti projektide osakonna juhataja Raul Vibo.



Idapoolse ringtee projekt valmib Tartul koostöös lähivaldadega, kelle territooriume tee läbima hakkab. Ümbersõidutee pikkus on umbes 12 kilomeetrit ning hõlmab ka üle Emajõe kavandatavat silda. Sõidutee kõrvale ehitatakse nelja meetri laiune kergliiklustee.



Arutelul osalesid ka Tartu jalgrattaühenduste ja Roheliste liikumise esindajad, kes juhtisid tähelepanu keskkonda säästvate lahenduste vajadusele.



Tartu abilinnapea Margus Hansoni sõnul sunnib liiklusvoogude pidev suurenemine linna inimsõbraliku linnakeskkonna säilitamise nimel otsima võimalusi suurema liikluse linnast välja suunamiseks.



«Samas peab ringtee olema mugavalt, kiiresti ja turvaliselt sõidetav – vaid siis hakatakse seda kasutama ja väheneb kesklinna liikluskoormus,» sõnas Hanson.



Eelprojekti koostamise käigus on koostatud alusplaan, tehtud geoloogilised ja liiklusuuringud ning on algatatud keskkonnamõju hindamine. Esialgsete kavade kohaselt toimub keskkonnamõju hindamise avalik arutelu mais-juunis



«Ümbersõidu ehitamisel loodame riigi toetusele. Tartu idaringtee projekt on arvatud vabariigi valitsuse poolt kinnitatud transpordi infrastruktuuri arengukava objektide hulka, mille ehitamiseks on Euroopa ühtekuuluvusfondilt kavas taotleda 584 miljonit krooni,» lisas Hanson.



2010. aasta teisel poolel esitab linn rahastamistaotluse Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumile ning idaringtee ehitusega loodetakse alustada 2011. aasta esimesel poolel.

Kommentaarid
Copy

Märksõnad

Tagasi üles